W jakich sytuacjach warto postawić na manekiny całopostaciowe?

13-12-2021

Czy jakiegokolwiek właściciela sklepu trzeba przekonywać, że manekiny ekspozycyjne są niezbędnym elementem wyposażenia? To, że za pomocą manekinów można odpowiednio wyeksponować towar, aby zwrócić uwagę klientów, to oczywistość. Problem może stanowić natomiast wybór odpowiedniego rodzaju manekina. Czy manekiny całopostaciowe sprawdzą się w każdej sytuacji? Jakie towary najlepiej prezentują się na nich najlepiej?

Jak wygląda typowy manekin całopostaciowy?

Manekin całopostaciowy ma za zadanie wyeksponować umieszczone na nim ubrania tak, by przyciągały wzrok klientów i wyglądały atrakcyjnie. Jest odzwierciedleniem całej ludzkiej sylwetki – w zależności od rodzaju manekina, może być to postać męska, damska lub dziecięca. Niektóre modele manekinów mogą także odzwierciedlać figurę kobiety w ciąży lub osób plus size. Większość manekinów całopostaciowych ma zginane kończyny, dzięki którym można łatwo założyć bluzkę, koszulkę czy spodnie.

Asortyment sklepu a rodzaj manekinów wykorzystywanych do ekspozycji towaru

Czy manekin całopostaciowy sprawdzi się w każdym sklepie odzieżowym? Niekoniecznie – w sklepach, w których sprzedaje się np. wyłącznie koszulki lub tylko spodnie, taka dekoracja nie będzie miała zastosowania. Po założeniu jednego elementu garderoby część manekina pozostałaby wówczas nieubrana, co dla klientów mogłoby wyglądać mało profesjonalnie. W przypadku pojedynczych sztuk odzieży czy dodatków lepiej wybrać inne rodzaje manekinów: ekspozytory imitujące popiersie, głowę czy nogi.

Manekiny całopostaciowe warto wykorzystać tam, gdzie sprzedaje się różne rodzaje odzieży: spodnie, spódnice, koszule, bluzki czy okrycia wierzchnie, a nawet obuwie i dodatki. Wykorzystując manekin całopostaciowy, można stworzyć spójną stylizację, która przyciągnie wzrok klientów do wystawy sklepowej. Postać może być ubrana od stóp do głów: w koszulkę, sweter, spodnie, a nawet czapkę czy skarpetki.

Ekspozycja towaru na manekinie całopostaciowym – sposób na zwiększenie sprzedaży

Manekiny całopostaciowe to nie tylko wygodny sposób na wyeksponowanie sprzedawanego w sklepie towaru. Starannie planując aranżację z wykorzystaniem manekinów, można także zachęcić klientów do zakupów. Klienci nie zawsze wiedzą, jak nosić dany produkt i z czym go łączyć. Stylizacja stworzona z wykorzystaniem manekina całopostaciowego pozwoli im znaleźć inspirację dla siebie – dzięki temu zobaczą, jakie spodnie pasują do danej koszuli lub z jakimi dodatkami nosić sukienkę. Stąd już prosta droga do zwiększenia sprzedaży.

Manekiny całopostaciowe – przydatne również w sklepach internetowych

Czy odpowiednia ekspozycja towaru jest ważna również w przypadku sklepów internetowych? Oczywiście, choć w nieco innym znaczeniu niż w przypadku sklepów stacjonarnych. W biznesach online manekiny całopostaciowe mogą przydać się podczas wykonywania zdjęć produktowych. Odzież na manekinie prezentuje się znacznie lepiej niż rozłożona na płasko. Dzięki takim zdjęciom klienci mogą lepiej wyobrazić sobie, jak będą wyglądać w bluzce, spódnicy czy spodniach.